Lollipop

dimarts, 5 d’octubre del 2010

LA CAZA DEL TESORO

Aquesta és una activitat amb un llistat de preguntes que s'han de respondre amb l'ajuda de diferents pàgines web que l'alumne ha de consultar. 
Amb aquesta eina els alumnes desenvolupen la seva capacitat de recerca d'informació a pàgines d'internet i practiquen un tema determinat.
Finalment aquesta activitat acaba amb una pregunta, la resposta de la qual no apareix a les pàgines web que hi ha al llistat, sinó que el nen ha de donar-la a partir de la informació que ha anat cercant i a partir del que ha après gràcies a les altres preguntes.
En general es tracta de que l'alumne faci un treball de comprensió de les pàgines que visita. 

L'activitat consta de diversos apartats.
Primerament trobem la part on s'explica a l'alumne la informació de manera general, és a dir, què ha de fer i com ho ha de fer. En aquest apartat és on l'activitat s'ha de mostrar més atractiva i fer que l'alumne s'interessi. 
Seguidament s'ofereix la llista de preguntes, variant de dificultat segons l'edat del nen, amb preguntes senzilles i fàcils de trobar pels més petits, i amb un grau de dificultat més elevat pels nens més grans. 
El tercer pas seria la introducció de les pàgines web que l'alumne ha de consultar per tal de respondre a les preguntes. 
Per últim trobem la gran pregunta, (recomanada pels alumnes més grans). Aquesta no es troba a les pàgines, l'alumne amb aquesta última resposta ens demostrarà el que ha après i si ha entès bé els continguts anteriors.

L'objectiu de l'activitat és fer que l'alumne  aprengui d'una manera divertida a buscar informació a les pàgines web i també a desenvolupar la seva capacitat de lectura i comprensió de textos.

A continuació us deixem diversos exemples on podeu veure com són aquestes activitats:


OPINIÓ PERSONAL


Després d'haver-nos documentat sobre aquesta activitat pensem que és una bona manera de fer que el nen estableixi un contacte amb la informàtica treballant amb les diferents webs que sel's ofereix alhora que aprèn. En aquest cas podem veure que és positiu ja que el nen entra a les pàgines i llegeix la informació, seguidament responent a la pregunta ha de demostrar que ha trobat el que es demanava i que ho ha entès, cosa que desenvolupa la seva comprensió de textos.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada